باشگاه تخصصی یوگا سینا کلاس یوگا در کرج و تهران - یوگا بارداری


یوگا بارداری

یوگا فضایی آرام و امن را برای مادر فراهم می کند تا بتواند در آن ارتباط صمیمانه و عاشقانه ای با جنین خود برقرارکند. هدف یوگا و بارداری ایجاد شرایط مناسب فیزیکی ، ذهنی و احساسی در دوران بارداری و پس از زایمان برای مادران است.

  • از نظر آیورودا و یوگا، زوجی که می خواهند صاحب فرزند شوند، می بایست حداقل 40 روز پیش از بارداری با رعایت مصرف غذاهای سالم و طبیعی، انجام تمرینات ورزشی یوگا، داشتن فضای متعادل و شاد خانوادگی، ذهن و بدن خود را پاکیزه و در اعتدال نگاه دارند تا نطفه ای سالم و متعادل داشته باشند و بهتر است این روند کلی تا انتهای دوران بارداری ادامه داشته باشد. زوجی که باردار می شوند باید در پذیرش هماهنگی با شخص سوم هم باشند و از این پس تجربه هماهنگی و وحدت گسترده تر شده و حضور فرزند را نیز در بر می گیرد.
  • در بخش ذهنی، تجربه آرامش و سکوت ذهنی، آموزش تکنیک یوگانیدرا و وانهادگی ، مدیریت و کنترل ذهن در برنامه ریزی و تعیین چشم اندازها و اهداف در طول دوران بارداری و پس از زایمان می باشد.
  • در بخش احساسی با تمرینات مناسب تنفسی و آسانا ، هیجانات و فشارهای احساسی را کنترل و مدیریت می کنیم.
  • در بخش فیزیکی، ایجاد شرایط مناسب برای رحم و لگن، تنظیم فعالیت گوارشی (جذب و دفع)، ایجاد هماهنگی بین فضایی که جنین در آن قراردارد و دیگر اندام های بدن و نیز ایجاد هماهنگی میان مادر و جنین در جهت امکان زایمان طبیعی مورد هدف می باشد.

در دوران بارداری میزان ترشح هورمون های تیروئید، کورتیکو استروئید، استروژن و پروژسترون تغییر می کند و هورمونهای جدید مانند ریلاکسین نیز در بدن ترشح می شود که این تغییرات باعث نرم شدن بیشتر لیگامنت ها و مفاصل می گردد. از طرفی خستگی ناشی از افزایش وزن و تغییرات جسمی و نیز افزایش حجم رحم و بزرگی شکم باعث تغییر نقطه ثقل بدن شده و مجموعه عوامل فوق باعث افزایش خمیدگی ستون فقرات در ناحیه کمر (لوردوز) و در نتیجه کمردرد می شود.

از برخی فواید گسترده ورزش یوگا و تحرک در بارداری می توان به کاهش یبوست و همورویید در دوران بارداری و جلوگیری از بروز وضعیت های نامناسب در بدن و لگن، جلوگیری از تشدید گودی کمر، کاهش تنگی نفس و کاهش اسپاسم عضلات پا (گرفتگی عضلات ساق پا) تقویت عضلات و آماده سازی لگن و بدن جهت زایمان و شیردهی، کاهش استرس و جلوگیری از هجوم افکار بد و استرس زا و نیز جلوگیری از افزایش بیش از حد وزن در دوران بارداری اشاره کرد.

 مدت کلاس یوگا و بارداری در کانون یوگا سینا یک ماه و هفته ای یک  جلسه (در تهران هفته ای دو جلسه) می باشد و متقاضیان بعد از سه ماهه اول  اگر ممنوعیت خاص پزشکی نداشته باشند می توانند در کلاس ها شرکت نمایند. برای آگاهی از زمان کلاس ها می توانید اخبار سایت را دنبال کنید و یا با دفترهای باشگاه تماس بگیرید

به کانال تلگرام ما بپیوندید

جهت اطلاع از دوره ها، تخفیف ها و سایر اخبار به کانال تلگرام ما بپیوندید